تبلیغات
داغ داش(کوهنوردی) - افزایش قدرت انگشتان


صعود به قله امری اختیاری است درحالیكه فرود از آن اجباری است (اد ویستور)
درباره وبلاگ:

آرشیو:

آخرین پستها :

پیوندها:

پیوندهای روزانه:

نویسندگان:

ابر برچسبها:

آمار وبلاگ:


Admin Logo themebox

افزایش قدرت انگشتان

نوشته شده توسط:احمدرضا دودانگه
سه شنبه 9 آذر 1389-07:41 ب.ظ

24وسیله برای افزایش قدرت انگشتان:

Grip Pro

Iron Mind Egg

Door Frame Pull Up Bar


Wrist Roller

Power Forearm Exerciser

The Powerball

Hand Grip Machine

Eagle Catcher

Power Web

Finger Board


Captains of Crush

IMTUG

Super Gripper

Gripmaster

 

Power Putty

The Grip Stik

 

Eagle Loops

 

Finger Weights

FiddlLink

Pony Clamp

 

 

Valeo VHM Handmaster

The Rolling Thunder

Hard Ball Grips

Indi


تمرینات تخصصی مچ دست :


از سایت زیر می توانید برنامه کامل تمرینات تخصصی مچ دست را بدست آورید (تعداد تکرار و زمان بندیها ).
ترجمه این قسمت که آسان هم هست به عهده شما عزیزان .
http://www.stopwristpain.com/exercises.php
wrist rotation:

Hand stretch:


Carpal tunnel syndrome exercises :

مقداری از  آنا تومی انگشتان :




و اما مقداری شجاعت !

 

پانوشت 1 :


با توجه به اینکه معادلهای فارسی  خوبی برای انواع فرمهای گیره گیری در ایران وجود ندارد ،از همان معادلهای انگلیسی در ترجمه استفاده شده است و شما با دیدن عکسها حتما متوجه خواهید شد:
Crimp or full crimp : یک  راه طبیعی و خیلی پر تنش هست که غالبا در گرفتن گیره های سنگنوردی استفاده می شود ،و مشخصه ان گستردگی فوق العاده زیاد اولین بند انگشتان و تقریبا انقباض و جمع شدگی کامل بند دوم انگشتان است . این فرم جزو پر اسیب ترین فرمهای گیره گیری می باشد. منظور از small crimp  انجام این فرم از گیره گیری روی گیره های ریز می باشد. در این حالت فشار زیادی روی مفاصل می باشد .

 


       :Half crimp

 

 : Open hand حرفه ای ترین و کم آسیب ترین فرم گیره گیری.کمترین فشار روی مفاصل می باشد.

Pocket  : در گیره های pocket  سنگنورد یک یا دو انگشتش را درون حفره های روی سنگ میگذارد. وتاندونهای flexor  بیشترو یا تمام وزن سنگنورد را تحمل میکند.

 

Sloper : (شیبدار ) : گیره های شیبدار با سطحی که مقداری شیب مثبت یا بر آمدگی دارند .

منابع :

http://www.planetfear.com/articles/Neil_Greshams_Guide_to_Finger_Strength_Training_209.html
http://www.scottishclimbs.com/wiki/A_General_Guide_to_Training_for_Climbing
http://www.irankouh.com/?art=80
http://www.physsportsmed.com/issues/1997/05may/jebson.htm
http://www.ultimategripstrength.com/gripequipment/equipment.php
http://www.stopwristpain.com/exercises.php
http://www.hughston.com/hha/b.climb4.htm
http://faculty.washington.edu/alexbert/MEDEX/Winter/EM1DisordersUpperExtremity.htm

 

مترجم: رویا دانایی

+ نوشته شده در  جمعه 28 آبان1389ساعت 12:0  توسط مرتضی صالحی فرد  |  12 نظر

عضلات چگونه کار می کنند

 

سلام

چندوقتی درمورد گره ها و کارگاه ها گفتم حال کمی هم در مورد چگونگی کار عضلات بگم

توانایی فیزیکی و عضلات شما کاملاً به هم مرتبط هستند. درک این موضوع باعث می‎شود تا شما برای رسیدن به هدفی که دارید انتخابهای بهتری داشته باشید.
برای حرکتهای سریع و آرام، عضلات مختلفی وجود دارد و فعالیتهای شیمیایی متفاوتی برای نیرو، حرکات انفجاری و استقامتی انجام می‎شود. هر دو نوع عضله و واکنشهای شیمیایی برای تولید انرژی به کار می‎روند. چه شما به یک انقباض عضلانی کوتاه نیاز داشته باشید، چه یک حرکت سریع ولی کوتاه مدت، چه یک حرکت قدرتی در زمان کم و در زمان زیاد.

انواع عضلات: کشیدگی سریع، کشیدگی آرام
عضلات کشیدگی سریع:
وظیفه این عضلات فراهم کردن نیروی کافی برای جابجایی های سریع است که در مدت زمان کمی انجام شود. این عضلات اکسیژن مصرف نمی کنند، بلکه نشاسته مصرف می‎کنند. (Glycogen)
واکنشهای شیمیایی که نشاسته مصرف می‎کنند به آنزیمهای بیهوازی نیاز دارند تا تولید نیرو نمایند. نشاسته در عضلات و جگر ذخیره می شود و با استفاده از کربوهیدرات با بدن شما ترکیب می‎شود. گذشته از این، عضلات برای شما سرعت و قدرت فراهم می‎کنند و خود دو دسته می‎باشند که برای کوششهای ماکزیمم و ملایم به کار می‎روند.

عضلات کشش آرام
این نوع عضلات مدت زمان کمتری منقبض (جمع) می شوند. اینها اکسیژن مصرف می‎کنند تا نیرو تولید نمایند و به آنزیمهای هوازی نیازمندند. عضلاتی بزرگ هستند مانند عضلات پا، ران، تنه، پشت و باسن و در چگونگی ایستادن نقش مهمی دارند (تعادل).
ATP مخفف کلمه Adenosine Tri phosphate می‎باشد و منبع اصلی انرژی برای تمام ساختار عضلانی بدن است. واکنشهایی شیمیایی مختلفی وجود دارد تا ATP را فراهم کند. وقتی از یک عضله استفاده می‎کنیم ATP تجزیه می شود تا انرژی و نیرو به دست بیاوریم.

انرژی + ADP + فسفات + پروتئین اساسی عضله + فعالیت + ATP
این واکنش شیمیایی است که انرژی تولید می‎کند. اگرچه این ATP ذخیره شده در سلولهای عضلات برای 2 تا 3 انقباض آرام، یا یک حرکت انفجاری از یک کشش سریع کافی می‎باشد، اما ATP بیشتری باید تولید شود. 3 سیستم آنزیم وجود دارد که ATP بیشتری تولید می‎کند.
سیستم آنزیمی که به نوع عضلات شما وابسته است مانند عضلات سریع و کند و این سیستم آنزیمها قدرتی، انفجاری و مقاومتی هستند.

سیستم 3 آنزیم: قدرت، مقاومت و حرکت انفجاری
سیستم آنزیم تولید نیرو
وقتی نیروی عضله نیاز داریم، ATP سریعاً از واکنشهای شیمیایی پیروی می‎کند. آنزیم (Creatine Kinse Mediates) از انرژی عضلات و واکنشهای شیمیایی بیهوازی کراتین فسفات CP (Cratine Phosphate) دریافت می کند و تولید ATP می نمایید.
CP = ADP  ATP + Creatine
CP به سرعت تخلیه می شود در عرض چند ثانیه. این دلیل این است که چرا ماکزیمم توان بدنی ما زود تخلیه می‎شود. برای ادامه تولید بیشترین نیرو سرعت سیستم تولید آنزیم پسرفت می‎کند.


سیستم آنزیم حرکتهای انفجاری
آنزیم مورد نیاز این واکنش در مدت 2 دقیقه تخلیه می‎شود. به این فعالیت گلوکز بیهوازی می‎گویند. چرا که گلوکز را بدون اکسیژن مصرف می‎کنند.
گلوکز 2ATP + 2atate
برای ادامه فعالیت عضله به سیستم هوازی نیازمندیم. این فعالیت هوازی از اکسیژن و قند برای سوخت عضلات استفاده می‎کند. توانایی شما برای فعالیتهای بیشتر از 2 دقیقه و اعمال زور زیاد و ماکزیمم به شرایط هوازی بدن شما مربوط می‎شود.


سیستم آنزیم مقاومتی
3 منبع ATP برای استفاده عضلات هوازی وجود دارد: کربوهیدرات، چربی و پروتئینهای اسیدآمینه. در این میان موثرترین برای سوخت و ساز بدن (متابولیسم) کربوهیدرات می‎باشد. از این رو کربوهیدرات اول مصرف می شود. در صورتی که تخلیه شود چربی و پروتئینهای اسید آمینه می‎سوزند. همه این واکنشها گلوکز هوازی (Aerobic Glycolysis) نامیده می‎شوند چرا که گلوکز و اکسیژن مصرف می‎نمایند.
1- سوخت و ساز کربوهیدرات: گلوکز + O2  36ATP + CO2 + H2o
2- سوخت و ساز چربی: Fatty Acid  30 ATP + C2 + H2O
3- سوخت و ساز پروتئین: Amino Acid + O2  15 ATP + Co2 + H2O
بدن ما گلوکز و اسیدهای چربی را برای این فعالیتها ذخیره می کند. سیستم عروقی بدن ما نیز یک اکسیژن رسانی را انجام می‎دهد. گلوکز (نشاسته) در عضلات و جگر ذخیره می شود و البته در مقادیر کافی تا بتوانیم حدود 2 ساعت تمرین مداوم انجام دهیم.
شما این زمان را با تمرینهای فیزیکی هوازی (Link) می توانید افزایش دهید و رژیم غرایی کربوهیدراتی داشته باشید. پس از این که نشاسته بدن شما مصرف شد، بدن شما از 2 منبع دیگر انرژی می گیرد. یعنی پروتئین و چربی.
* در هر لیتر آب آشامیدنی خود یک قاشق گلوکز هنگام تمرین مخلوط کنید!! 

منبع:abc-of-fitness.com

+ نوشته شده در  شنبه 22 آبان1389ساعت 16:6  توسط مرتضی صالحی فرد  |  11 نظر

آبالاکف

 

امروزه کارگاه آبالاکف جزو تکنیک های ضروری یخ نوردی می باشد . سادگی و سرعت برپایی آن را به یک کارگاه و میانی محکم و مطمئن تبدیل کرده است ، بخصوص برای بازگشت ایمن در یخ.
چراکه جاگذاشتن کمتر از نیم متر طناب هزینه کمی دارد و با توجه به ریسک گیر کردن طناب دور پیچ یخ کاملا به صرفه است.
نیازهای برپایی برای آبالاکف :
* پیچ یخ
* تسمه یا طنابچه 7 یا 8 میلی متری
* یک multihook یا سیخ یا جالباسی یا هر چیزی که بشه طناب رو از سوراخی بیرون کشید و با همان داخل یک پیچ یخ را تمیز کرد.
* چاقو برای بریدن اضافه تسمه یا طناب

مراحل برپایی در شکلهای زیر :

1 - بخشی از یخ که سفت و محکم است را انتخاب کنید.
2 - سطح محل نصب را از یخهای پوسته تمیز کنید.
3 - با بزرگترین پیچتان یک پیچ با زاویه 45 - 50 درجه داخل یخ بپیچانید
4 - پیچ را در آورده و یخ داخلش را خالی کنید . ( همیشه فوت کارساز نیست )
5 - یک سوراخ مثل شکل برعکس قبلی ایجاد کنید تا به انتهای سوراخ قبلی برسد.
6 - تسمه یا طنابچه خود را داخل سوراخ برده و با ابزارتان از طرف دیگر بیرون بکشید.
7 - با گره سردست یا tape knot برای تسمه یک حلقه بسازید.
8 - حالشو ببرید.

از این نقطه اتکا بعنوان میانی یا کارگاه فرود یا یکی از نقاط کارگاه صعود می توان استفاده کرد. در صورتی که هوا گرم است برای پشتیبان کارگاه پیچ یخ نیز از یک یا 2 آبالاکفبالای کارگاه استفاده کنید.

* به احتمال 134% فرد یخنورد می دونه که روی تسمه یا طنابچه بصورت مستقیم نباید قرقره صعود کرد. گفتیم گفته باشیم نگید نگفتید

منبع : سایت کوه های ایران و جهان

+ نوشته شده در  یکشنبه 16 آبان1389ساعت 11:43  توسط مرتضی صالحی فرد  |  12 نظر

گره های اصطكاكی

گره های اصطکاکی - Friction Hitches
پروسیک Prussik
مشار  - پروسیک فرانسوی Machard - Klemheist- French Prussik
باخمن Bachman

- پروسیک
برای ساختن یک طنابچه پروسیک به طنات 5 تا 7 میلی متری دارید که با گره دوسرطناب به هم متصل شده .یک گره پروسیک خوب ، فایده های زیادی داره . با 2 یا 1 طنابچه پروسیک می شه صعود میمونی انجام داد .(‌یومار زدن) یا یک مجروح رو در صورت نتود ابزار چفت شونده بالاکشی نمود.
بیشترین کاربرد اون پشتیبان فرود است .روش زدن گره پروسیک :





همانطور که در شکلهای بالا می بینید ، وفتی وزن روی طنابچه بیفته اصطکاک زیادی رو با طناب ایجاد می کنه و صعود کننده در جای خودش قفل می شه .در صورتیکه قرود طولانی برید این گره قفل می کنه و پیچ می خوره . مخصوصا روی طناب 5 میلی متر.

- مشار  - پروسیک فرانسوی Machard - Klemheist- French Prussik
گره بسیار خوب و کنترل پذیر. مزیت خاص اون اینه که با تسمه هم میشه این گره رو زد و استفاده نمود. در آلپ کاربرد بسیار بیشتری نسبت به پروسیک داره.
در صورتی که هر دو انتهای طناب رو داخل کارابین بندازید میشه گره Autobloack.
کلا این گره در ایران به مشار(moshar) معروفه.



- گره باخمن
با این گره می تونید یک دستگیره با یک کارابین درست کنید و با اون از طناب اصلی صعود کنید یا فرود برید. نکته استفاده از این گره اینه که وزن روی طنابچه باشه نه کارابین چون ممکنه روی بار باز بشه.

منبع : chockstone.org

+ نوشته شده در  شنبه 8 آبان1389ساعت 15:55  توسط مرتضی صالحی فرد  |  22 نظر

گره سر خرگوشی

 

گره سر خرگوشی -Bunny Ears - Double Figure Eight

از این گره برای برپایی کارگاه حمایت روی یک طناب استفاده میشه . البته نه هر جایی. همچنین برای اتصال همنوردی که تونیک نداره و مشکل داره یا میترسه به شخص دیگه  نیز   بکار میره . طوری که هر گره یک کتف رو می گیره . مانند پوشیدن لباس !



منبع : chockstone.org

+ نوشته شده در  شنبه 1 آبان1389ساعت 16:24  توسط مرتضی صالحی فرد  |  21 نظر

گره گاردا

سلام به درخواست یکی از دوستام یک اطلاع رسانی برنامه در وبلاگم درج می کنم

هشتمین همایش ملی کــویــرنوردی مــهــر ایران

کویر مرکزی – 26 لغایت 28 آبان 1389

جهت اطلاعات بیشتربه این سایت مراجعه کنید  http://www.deserttraveling.com/

 

گره گاردا - Garda Hitch

نام دیگرش  Alpine Clutch می باشد. این گره طناب رو در یک جهت قفل می کنه و در جهت دیگه اجازه چرکت میده . طرز کار اون مانند یوماره و حالت خود چفت شونده داره . برای عملیاتهای امداد و نجات بدون ابزار و بارکشی کاربرد خوب و سریعی داره .

     



برای استفاده از این گره باید حتما از 2 کارابین ساده استفاده
کنید و پیچ دار نباشد و هر دو هم در بک جهت باشند.
اگر کارابین oval / بیضی شکل دارید خیلی بهتره. 



نظرات() 
تاریخ آخرین ویرایش:- -

foot pain evaluation
سه شنبه 6 تیر 1396 09:33 ق.ظ
Hello there, You've performed an incredible job. I will definitely digg it and in my
view recommend to my friends. I'm confident they'll be benefited from this site.
mundanetraditio.exteen.com
سه شنبه 2 خرداد 1396 12:45 ق.ظ
Hi Dear, are you actually visiting this web page daily, if so after that you will absolutely get
fastidious know-how.
BHW
جمعه 25 فروردین 1396 09:13 ق.ظ
Great post however I was wanting to know if you could write a litte more
on this subject? I'd be very grateful if you could elaborate a little bit more.

Thank you!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر